buty ugg sklep polska: ugg buty
biurowiec przy ulicy za bramkąROK:2014
architekci:Marcin Kościuch, Tomasz Osięgłowski współpraca:Kamila Dembińska, Przemysław Fedorczuk, Łukasz Piszczałka, Bożena Wróbel, Szymon Knast, Anna Lipiec. status:wtrakciebudowy powierzchnia:14 000
  • podziel się

Wznoszony od listopada 2014 r. biurowiec powstaje w ścisłym centrum Poznania, przy ul. Za Bramką, uzupełniając jeden z kwartałów śródmiejskiej zabudowy.
Lokalizacja ta była głównym czynnikiem determinującym formę nadziemnej części obiektu. Od strony ulic otaczających kwartał jego elewacje tworzą spokojną, współczesną kompozycję wpisującą się w miejską pierzeję. Piętra, podobnie jak w sąsiednich kamienicach, rozdzielone są gzymsami, ściany zaś – artykułowane rytmicznie powtarzającymi się, pionowymi oknami. Przy dość wąskich uliczkach w tej części miasta, wysokie przeszklenia pozwalają wpuścić do środka jak najwięcej światła słonecznego.
Zupełnie inaczej bryła budynku wygląda od strony wnętrza kwartału. Każda kolejna kondygnacja jest cofnięta względem poprzedniej, tworząc rekreacyjne tarasy wyłożone drewnem i uzupełnione zielenią. Dzięki całkowicie przeszklonym elewacjom, wizualna granica między wnętrzem i zewnętrzem budynku ulega zatarciu, pozwalając na wzajemne przenikanie się tych stref. Dodatkowa przestrzeń publiczna powstanie od strony ulicy Za Bramką, między nowo zaprojektowanym biurowcem a budynkiem Poznańskiego Centrum Świadczeń. Będzie to niewielki plac z ławkami i zielenią zaaranżowaną podobnie jak na tarasach nowego obiektu.
Oprócz tarasów powierzchnią biologicznie czynną będzie także porośnięty trawą dach. Budynek został zaprojektowany w sposób umożliwiający naturalną wentylację – każde okno wyposażone jest w otwierany element pozwalający na naturalne przewietrzanie wnętrz.
Biurowiec będzie miał siedem kondygnacji i 14 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni. Trzy kondygnacje podziemne oraz część parteru zajmie parking na 299 miejsc postojowych. Będzie to w dużej mierze parking ogólnodostępny z miejscami dla samochodów osobowych, motocykli i rowerów.
Zakończenie inwestycji planowane jest na maj 2016 r.

Ultra architects za bramka 01
Ultra architects za bramka 02
Ultra architects za bramka 03
Ultra architects za bramka 03a
Ultra architects za bramka 04
Ultra architects za bramka 04a
D:projekty_ultraza_bramka� Model (1)
D:projekty_ultraza_bramka� Model (1)
D:projekty_ultraza_bramka� Model (1)
Ultra architects za bramka 16
Ultra architects za bramka 04b
Ultra architects za bramka 07
Ultra architects za bramka 06
Ultra architects za bramka 08
Ultra architects za bramka 09
Ultra architects za bramka 10
Ultra architects za bramka 11
Ultra architects za bramka 12